Monday, August 15, 2016

the 11th hour

lepas maghrib tadi sempatlah kacau adik bongsu aku study sat.
dia study agama islam tadi bab jenazah.
jeng3!! *nyanyi siket*
~bila izrael datang memanggil jasad terbujur di pembaringan~
gagap la jugak nak menjawab.
dan baru sedar banyak yang aku lupa dah.
mak aih. astaghfirullah.
gagap jugakla kot kalau kena jadi imam utk solat jenazah.
nasib baik aku perempuan dan aku bukan hidup berpaksikan fahaman feminisme.
(lawak ni ingat balik masa kem kami medik 1st year dulu mak aihh)

kot2 la parents aku meninggal mampu ke aku dan adik beradik aku yang uruskan jenazah depa
mandi, kafan and solat jenazah
alhamdulillah masa atuk aku meninngal dulu abang aku yang jadi imam solat jenazah tapi la ni dia bizi dah kerja.
alang3 aku duduk rumah awatla aku tak amik inisiatif belajaq balik bab agama ajak dan ajaq adik2 aku sekali. my bad.

it really hurts me every time aku realised byk ilmu yang dulu segar bugar dipucuk minda kini dok tersepit dekat celah celah hutan belantara otak yang paling dalam.
my bad sb tak belajaq paham dan hapai sepenuh hati sekadar utk exam.
my bad sb tak ulang kaji sambung ngaji dengan ustat ustazah.
my bad sb jarang pi kelas ngaji agama la ni

pahtu berangan nak kawen nak ada anak comey ramai ramai. auuwww!
sapa nak ajaq depa oi kalau bukan kau.
kalau kau pon gagap padiaaa kau nak ajaq.
puii!

make a change hawa.
be the 1st change if u want to change others.

btw, aku minat hlovate and paling fond dgn contengan jalanan.
ade la dekat 10 kali aku baca dah tapi emosi setiap kali baca.
bacala oii sapa belum baca.
 terrrbaaikk! boboiboi.


No comments:

Post a Comment